Back in England...

Det er nå litt kjekt også

Se Ivy in the UK på IvyVonDark's reisekart.

Jeg er litt treig med å oppdatere, har nå vært tilbake i England i mer enn to uker.
Jeg hadde ikke lyst å reise tilbake til England, jeg hadde det altfor godt der jeg var. Matt hadde enda mindre lyst å dra tilbake.. Vi håpte litt på et crazy snøfall som gjorde at vi ble værfaste og husfaste i ei uke eller noe sånt, men det skjedde jo ikke. Ferie er ferie, så når den er over må man tilbake til hverdagen igjen. Det er i hvert fall et godt tegn at jeg ikke ville dra fra Canada, da. Det betyr at jeg hadde en god ferie. Men det er nå ikke bare gale å være tilbake, da. Det er litt godt også. Det var nydelig vær når vi landa, bare ganske kaldt. Ironisk nok syns jeg det var litt vel kaldt og jeg kom tilbake fra Canada som er kjent for å være kaldt! Men sånn er det nå.

Turen tilbake var så som så. Vi reiste fra huset rundt 11.30 og var på flyplassen til ca 12. Taxfree'en der var overraskende liten! Kjempeliten! Mye mindre enn den i Bergen. Så det var ikke mye å se der. Vi gikk litt rund og kikka i butikker og sånt.

Flyet skulle lette kl.14.15, men det endte opp med å bli nesten 2 1/2 time forsinka, noe som resulterte i at vi mista toget vi hadde bestilt billetter til. Vi måtte dermed betale for nye billetter selv. Det blei vi ganske så sure for. Vi skal sende mail til flyselskapet, og jeg skal også høre med forsikringen min om jeg kan få igjen penger.
Selve flyturen var bra. Vi letta ca kl.16.30 (Kanadisk tid) og flydde utover natta, så de slo av lyset så det var lettere å sove. Vi var heldige og fikk tre seter for oss selv igjen. Rundt kl.20.20 oppdaga jeg at det var nordlys ute! Det holdt meg okkupert med kameraet mitt i en halvtime! Det var fantastisk nydelig! Utrolig å se det fra himmelen! Tror jeg har sett nordlys èn gang før. Bildene jeg tok derimot, de ble ikke bra i det heletatt. Men jeg legger likevel et ut her, bare på grunn av fenomenet i seg selv =)

Kanadisk tid landa vi ca kl.01.25, og engelsk tid ca kl.08.25. IMG_9457.jpg Matt var dødtrøtt og jeg var forholdsvis våken. Når vi hadde funnet et tog vi kunne ta og komt oss ned på togstasjonen fant vi ut at av alle togene som gikk så var toget vårt - og bare toget vårt - kansellert! Dette betydde mer venting og å finne et nytt tog igjen. Etter ei stund fant vi et tog som tok oss dit vi skulle, vi måtte bare bytte to ganger før vi kom oss dit! For et styr! Til slutt kom vi fram til Bath, var der rundt kl.13.20, tror jeg. Rundt 13.45 var vi tilbake i leiligheten min, og ca en time senere ringte sjefen min og sa at jeg var satt opp til å jobbe kveldsskift fra kl.17.
Jaha ja.. vel det var jo bare å komme seg på jobb, da.. sov i ca en time, kanskje halvannen før jeg måtte gå kl.16. Så siste døgnet hadde jeg bare hatt rundt 2-3 timers søvn. Merkelig nok var jeg ikke så veldig trøtt, og det gikk helt fint å jobbe den kvelden.

Dagene etter ble det riktignok litt vel mye soving, og søvnrutinene mine var helt på bærtur. Sove hele dagen, være oppe hele natta. Ene natta - eller morgenen - la jeg meg når han ene jeg bor med stod opp. Ca rundt 6-7... jaja.. Er bra igjen nå.

Jeg har også fått bra med skift på jobb etter at jeg kom tilbake. Sjefen snakka jo om at han ikke kunne love meg mange skift, men denne uka er jeg en av de som har flest timer, faktisk. Har ca 35 timer denne uka, og hadde rundt 25 timer forrige uke. I løpet av de siste tre ukene har jeg riktig nok bare hatt ett dagskift, ellers har jeg kun jobba kveld. Det er litt dritt, men det er nå bedre enn å ikke få timer. Skal vel ikke klage :)

IMG_9473.jpg Vi har til og med hatt snøfall her etter at vi kom tilbake fra Canada!

I går var jeg på intervju til en annen jobb. Jeg har levert ut noen søknader, for det har sett ut som at jeg ikke ville få mange timer på jobb. Pluss at jeg ar lyst å få litt annen erfaring også, og det er en del ting på jobb som har gjort trivselen mindre. Eneste er at nå som jeg fikk intervju og greier så har de gjort forandringer på jobb som gjør at jeg liker meg bedre der, pluss at jeg har fått flere timer.
Jeg fikk nå uansett et prøveskift på dette nye stedet, så jeg skal på det i morra. Det er en fast food kjede som heter Mission Burrito, og de gjør som navnet tilsier - lager burrito. Vi får se hvordan det går i morra, da.. og om jeg i det heletatt liker det.

Men nå må jeg løpe! Jeg skal på jobb! Er vi heldig så kommer det mange studenter innom! Det er jo onsdag, typisk studentkveld!

Skrevet av IvyVonDark 07:33 Arkivert i England Tagged travel canada reise tur ferie hjem