Trip to Wales!

Ja dette var da i mars, jeg har vært treig med å oppdatere igjen...

semi-overcast
Se Ivy in the UK på IvyVonDark's reisekart.

Ja da var det jaggu på tide å oppdatere bloggen igjen! Som alltid – jeg er supertreig.
Sist jeg skreiv så hadde jeg nettopp fått tilbud om jobb på Mission Burritos, og jeg skulle til Swansea i Wales i helga (for å besøke Maria Harbak)

Fredag 2. mars tok jeg turen til Swansea. Matt skulle være koselig og følge meg ned til toget (ca 45 min gåtur), men jeg endte opp med å forsove meg og måtte stresse avgårde til bussen og ned til toget i stedet. Var ganske redd jeg skulle miste det! Heldigvis gikk det bra og jeg kom meg helskinna til Swansea.

Det var veldig godt å se Maria igjen, vi hadde ikke sett hverandre på år og dag! Først var jeg med å se på Maria øve ilag med Catty på deres Body and performance stykke (de går på teaterskole), det var ganske interessant og rart :P

Etter det dro vi tilbake til by’n (vi gikk til by’n, og jeg forstod da hvorfor Maria tar mye taxi, for det var sykt bratt og ganske langt. Og det var bratt lenge, også.. Etter litt matshopping på Tesco dro vi tilbake til skolen, og dette var det som møtte oss:

En gjeng gutter hadde lagt seg godt til rette utafor inngangsdøra. De spurte om vi ville bli med, men vi fikk beskjed om å "keep our clothes on", for det var visst litt sånn ganske kaldt. Hehe.. artig!
På kvelden så vi teaterstykket The Taming of the Shrew (Shakespeare), som en studentgruppe spilte.

Swansea

Neste dag plukket vi daffodiller på vei ned til by’n. Det var masse flotte, fine påskeliljer langs veien. Jeg plukka kun noen få som var brukket av allerede. Jeg fant ut at jeg skulle redde dem, og ta dem med meg. Utrolig nok levde de gjennom hele dagen rundt omkring i by’n, ut å spise middag, på kino, og opp igjen til Maria. Putta dem i vann og jaggu meg blomstra de opp skikkelig fint!

I utstillingsvinduet til en undertøysbutikk så vi denne utstillingsdukka.. Wales har visst et veldig merkelig og forskrudd syn på hvordan kvinnekroppen ser ut!

Midt i Swansea by har de ei fontene, og der er vannet rødt! Sååå rart! Men ganske kult! Minner litt om blod, så det er egentlig litt makabert!

På en pub vi spiste på hadde de en bås med to doer på jentetoalettet! De hadde så fint plassert et skilt som sa "chatterbox" på døra. Dette har jeg aldri sett før! Genialt! Er jo perfekt for meg og mine venninner hjemme :p

Så resten av helga bestod av mint-iskrem, sjokolade, Maria sin mobiltelefon og sudoku, fjasing og tjasing, tyting, taco, soving og mer sjokolade. Det var flott! Var megakos å besøke Maria! Kosebuddyen min!

Hun har en blogg, og blir kjempeglad hvis du besøker den http://fire-ball-fox-mega-cool-zombie-nose.blogspot.no/2012/03/besk.html (denne linken er innlegget fra da jeg var på besøk)

I løpet av helga prøvde jeg også å få timene for neste uke på jobb på Lamb & Lion, men det viste seg å være vanskeligere enn jeg hadde trodd. Som jeg skreiv i forrige blogginnlegg så sa sjefen min der at hvis jeg skulle jobbe på Mission Burritos i tillegg, så måtte jeg være klar over at jobben jeg har der er hovedjobben og at de ikke må sette opp skiftplanen rundt skiftene jeg får hos Mission Burritos, men at de setter opp skiftene etter Lamb & Lion.
Med andre ord måtte jeg få timene mine hos Lamb & Lion først for at sjefen på Mission Burritos skulle kunne legge meg inn i timeplanen sin. Problemet er at på Mission Burritos setter de det opp på onsdag-torsdag, mens på Lamb & Lion får vi stort sett ikke vite hva vi jobber neste uke før søndagen, kanskje lørdag hvis vi er heldige. Så i løpet av helga prøvde og prøvde jeg å få greie på timene mine, men jeg fikk dem ikke før sånn kl.15 søndag ettermiddag! Sendte dem til Sean fra Mission Burritos så snart jeg kunne. Utpå kvelden fikk jeg en sms av ham:
«Hi Ivy can u pop in to see me when u get chance».
Jeg fikk med en gang en dårlig følelse, og tenkte at nå skal han sikkert si at jeg ikke får jobben likevel.

Mandag 5. mars dro jeg tilbake til Bath, og dro innom ham før jeg dro hjem til leiligheten. Da sa han at han hadde tenkt litt på det over helga, og det ville bare ikke fungere. Mye på grunn av at han får timene for seint (thanks very much Lamb & Lion!), men også fordi han hadde innsett at han faktisk overtalte meg til å ta jobben, jeg hadde jo egentlig tenkt å si nei til jobben. Han mente det ikke var det beste utgangspunktet når jeg ikke egentlig hadde så lyst å jobbe der. Så da ville han heller ansette noen som var veldig gira på å få jobben.
Jeg er jo egentlig enig, det er jo bedre at noen som har lyst på jobben får den. Men samtidig hadde jeg begynt å glede meg til å prøve meg ut i den jobben, så jeg var litt skuffa. Jeg skylder på Lamb & Lion... Det er definitivt ikke det beste stedet å jobbe, og dette er bare en av grunnene.

Jaja.. sånn kan det gå. Noe som i hvert fall var veldig hyggelig, var å komme tilbake til Matt. Han var veldig glad for å se meg, og jeg for å se ham =)
Og han hadde til og med kjøpt noe til meg!

Bamse!! Det er første gang han har gjort det for ei jente! Det bare skjedde, han så den og likte den og så kjøpte han den.

Skrevet av IvyVonDark 14:57 Arkivert i England Tagged reise wales swansea besøke venn