1 stk. douchebag

På tide med oppdateringer

all seasons in one day
Se Ivy in the UK på IvyVonDark's reisekart.

Det siste jeg skreiv om (utenom det veldig, veldig lange Jeg-har-vært-på-intervju-innlegget mitt og jeg-har-fått-jobb-innlegget) var at jeg storkoste meg på Amsterdamtur. Og det gjorde jeg jo så alldeles. Blei i London en dag og overnatta hos Matt før jeg returnerte til Bath igjen. Dette var altså tirsdag 26.april.
Når jeg kom dit så fikk jeg en dårlig nyhet. (Dette forklarer hvorfor jeg plutselig begynte å skrive om ny jobb (for de som har lest innlegget Skjebnens ironi), for jeg hadde jo egentlig jobb. Blir litt i ukronologisk rekkefølge dette her.) Jeg gikk oppom jobben for å få timeliste og for å hente ei dyne som jeg skulle få låne. Når jeg kom så møtte jeg på sjefen, og det første han sa til meg var at han ikke kunne gi meg fulltidsjobb likevel. Så sa han anbefalte meg å finne en ny jobb. Så begynte han å bli litt frekk i kjeften (noe han generelt er, ikke særlig hyggelig) og sa "You have had more vacation these last 4 weeks than I have the last fucking 3 years! That's not a good way to start a job." Han snakka om Amsterdamturen, som jeg akkurat kom fra, og turen jeg skulle på til Norge litt seinere.

Jeg fortalte dette til Matt etterpå, kommentaren hans var "Why didnt they say anything to you before you left or be more upfront with you?"
Og det er jeg veldig enig i! Hvorfor komme og si dette når jeg kommer hjem fra turen? Og å i det heletatt sammenligne ansatte med sjefen selv, eieren, det er jo helt på jordet. Det betyr da ingen verdens ting om han ikke har hatt ferie på tre år! Det er ikke min feil eller mitt problem at han aldri tar seg ferie. Han eier stedet! Jeg hadde også booket turene før jeg flytta til Bath. Hadde han sagt noe om Amsterdamturen FØR jeg reiste, så kunne jeg faktisk ha avbestilt den turen om jeg måtte. Men han sa ikke noe som helst.

DSC00184.jpg Woods restaurant

Jeg har egentlig aldri likt ham noe særlig. David heter han. Første gang jeg møtte ham fikk jeg ikke et særlig godt førsteinntrykk av ham. Det er bare hele vesenet. Han mumler og snakker utydelig, så folk skjønner mange ganger ikke hva han sier, og så er han veldig frekk, uforskamma. Han sier "fucking" ganske ofte når han prater.
Første hektiske kvelden jeg hadde i restauranten så var det noe jeg lurte på angående noen av kundene ved ene bordet, så jeg spurte David. Det var egentlig et åpenbart svar, men jeg ville ikke gjøre feil, så jeg spurte. Svaret jeg fikk lød omtrent som dette: "Use your fucking head!!"
Takk. Tusen takk... Det hjelper jo mye. Jeg svarte ikke noe særlig tilbake. Tror kanskje det var samma kvelden, jeg skulle til å servere mat til noen som allerede hadde spist. Altså feil bord. Tror jeg las feil bordnummer på lappen. Det jeg da fikk i trynet var: "What the fuck are you doing?!"
Helt seriøst! Første gang jeg jobber på et travelt skift! Jeg er helt ny. Jeg har aldri jobbet som servitør før. Det er mye å holde orden på i en restaurant. Jeg syns jeg klarte meg ganske greit, jeg. Dattera hans Gabby, som jeg jobba mest med, sa også at jeg klarte meg ganske bra. Heldigvis tar jeg meg ikke nær så lett, så jeg bare dreit i at han oppførte seg som en drittsekk, bare ignorerte det. Virker som at han banner til alle der. Men det er uansett ikke en bra måte å behandle sine ansatte på.

Jaja... Jeg fikk ikke flere skift hos dem i hvert fall. Jeg gikk tilbake noen ganger og spurte om de trengte meg (han sa at jeg kanskje kunne få noen skift, men ikke fulltidsjobb), men det gjorde de ikke. For få kunder.
Så da var det bare å kjøre på med å levere ut CVer rundtom i Bath.

Skrevet av IvyVonDark 12:04 Arkivert i England Tagged work Kommentarer (1)

Skjebnenes ironi tok kvelden...

Jeg er visst ikke noen selger, nei.

semi-overcast
Se Ivy in the UK på IvyVonDark's reisekart.

Ja så møtte jeg opp i Bristol mandagen (20.juni) kl.12, med notatblokka klar. Klar for min første dag på opplæring i selgerjobben. Typisk nok blei jeg forkjøla halvannen dag før, så jeg var full av gørr og snufsen som bare det. Usj... Hele dagen bestod av masse teori om Sky TV som er produktet de selger, regler om hva du har lov til og ikke lov til i selskapet og teori om hvordan være en selger. Vi fikk noen få pauser i løpet av dagen, pluss en lengre matpause (halvtime) før vi endelig fikk gå hjem i halv seks - seks-tiden. En lang dag, men det var interessant. Krishna (eieren og grunnleggeren av firmaet) kom med juice og chips til oss, det var flott. Men vi hadde alt for få pauser i løpet av dagen.

Neste dag, tirsdagen, skulle vi ut i felten og se hvordan selgerne jobber. I begynnelsen var hele gruppa samla, vi gikk gjennom det vi hadde lest på hjemme og vi lærte litt om selgerteknikker. Hvis du ringer på hos f.eks. 100 hus, kan du regne med å få gjerne 96 nei og kanskje 3-4 salg. Det er det som er vanlig. Etter litt læring, fikk vi vite hvem vi skulle gå ilag med. Jeg og en annen som var under opplæring skulle følge etter ei russisk dame som heter Ksenia. Vi fikk også en gruppe vi skulle tilhøre. Den gruppa bestod av noen gutter som nettopp har begynt i firmaet og akkurat begynt å tjene penger, noen folk på opplæring og to mer erfarne selgere som hadde oss "elever" på slep. Vi var ei gruppe som da fikk navnet Team International (vi var jo egentlig bare en haug med utlendinger, og noen få innfødte). Vi hadde fått et område vi skulle dekke, så da var det avgårde til bussen.

Bussbilletten måtte vi betale selv. Fikk beskjed om at vi skulle få igjen alt over £4 mens vi var under opplæring. Bussen tok rundt 45 min. I løpet av turen snakka jeg litt med Ksenia og de nye gutta. Gutta snakka om hvor fornøyde de var med at de får bonus. Ved første salget du drar i havn får du £100 i bonus og ved sjette salget får du £100. Så fant jeg ut videre at de £200 som vi skulle få for opplæringsuka, de får man ikke før man har hatt sitt første og sjette salg! Det var altså bonusen! Det har jeg ikke hørt noe om! Så da blei jeg ganske irritert, for jeg hadde fått beskjed om at vi skulle få £200 for opplæringen. Det er i realiteten for å selge du får de pengene. Det kunne de ha fortalt med en gang.

Jaja... Vi kom uansett fram til der vi skulle gå av bussen. Så måtte vi gå et stykke, da. Et ganske lagt stykke faktisk. Det viste seg at bussjåførene vi hadde spurt angående hvor vi skulle av, de hadde gitt oss feil opplysninger. Dermed endte vi opp med å traske i grøftekanten langs motorveien. Vi tråkka og traska.. blei litt fram og tilbake, for gruppelederne var usikre på veien. Vi tråkka rundt i godt over en time før vi endelig kom fram dit vi skulle! Dette var visst første gangen gruppelederne hadde vært borti å ha en sånn tur, det er ikke vanlig! De har begge vært i yrket noen år.

I løpet av turen klarte jeg til og med å dette ned i et hull! Hehe... det var ganske morsomt, egentlig. Vi stod i grøfta og vurderte å gå ned en sti mellom noen busker og trær. Noen av dem gikk inn i buskene for å se om det var aktuelt. Jeg syns dette var ganske morsomt, så jeg gikk litt inn på stien for å ta et bilde med telefonen. *SVOPP* der var Yvonne nedpå bakken! Det var bare et smalt hull, så bare ene foten min som forsvant. Men det var dypt, det gikk helt opp til over hofta mi. Jeg kunne ikke anna enn å le... Fikk hjelp til å komme meg opp igjen, var litt skitten blitt, og så var det å traske videre.

DSC00270.jpg Nope.. can't go this way! This is one of the teamleaders. And right after taking this picture I fell down a hole!

Ja vi kom altså fram til dette stedet, da (jeg husker ikke hva det heter). Her fulgte jeg og han andre på gruppa mi (husker ikke navnet hans heller, bare at han er kinesisk) etter Ksenia. Vi gikk rundt og ringte på dører og spurte om de var interessert i å kjøpe Sky TV. Hun snakka, vi så på. Ene plassen vi ringte på spurte dama om vi hadde gått langt for å komme dit. Hu hadde da sett oss gå langs motorveien og kjente oss igjen! Hu ville ikke kjøpe noe, da. Siste huset vi ringte på hos var det første som faktisk hadde interesse av det vi var der for! Vi fikk komme inn og greier. Vi satt der og hørte på mens Ksenia fortalte alt der var å fortelle. Det endte med at han måtte vente til kona kom hjem med å bestemme, så Ksenia avtalte å komme tilbake seinere på kvelden. Etter dette løp vi til togstasjonen! Vi "elevene" dro hjem, mens de andre fortsatte å selge. Vet forresten ikke om Ksenia fikk det salget, men tror hun fikk noen.)

DSC00271.jpg We were even thinking about going this way! Uhm.. "way"... This was when we were looking for the train station

Det viste seg altså at det går ikke busser mellom Bristol og dette stedet! Men tog går det. Hadde vi visst det så hadde vi spart masse av tid, og masse £££ bussen kosta £7 og toget bare £1.35!! Jaja.. det var nå en interessant tur vi hadde.
På toget tilbake prata jeg med kineseren, og viste ham noen bilder av Norge på mobilen. Et bilde var av hunden vår i skogen hjemme. Da sa han at han har aldri vært i en skog. Noensinne!! Han har aldri sett et trehus (de fleste husa i norge er jo bygd i tre, mens her er de bygd i stein) og aldri vært i en skog! Jeg var sjokkert! Han er uten tvil en storbygutt! Veldig, veldig morsomt...
Når jeg kom hjem tok jeg meg et velfortjent fotbad!

Onsdag dro jeg til Bristol igjen, men nå var det ikke for å få så mye mer opplæring. Jeg hadde komt fram til at dette ikke er en jobb for meg, så jeg bestemte meg for å slutte. Føltes litt kjipt, for jeg følte at jeg gav opp, og jeg liker ikke å gi opp. Men det var rett og slett det at jeg ikke er en selger og ikke vil være en selger og gå dør til dør på den måten. Nei takk. Og det er 100% kommisjonsbasert. Så jeg gikk inn, var med på de ca to første timene, så før folket skulle ut i felten igjen så sa jeg fra om at jeg ikke blei med. Svaret var helt enkelt, det var greit. Etter på vandret jeg byen, siden jeg ikke kommer til å dra dit så ofte lenger. Dro på et museum også.

Men så vil jeg si... selv om dette ikke er noe for meg, så vil jeg likevel anbefale jobben for noen som er interessert i å være selger. Krishna Worldwide virker som en veldig god plass å jobbe. De har et godt arbeidsmiljø, kjekke folk, god opplæring... De har fokus på å ha det gøy, på å sette mål som du jobber mot (det kan være seg en tur til Israel, nytt hus, større seng osv.) og på å nå målene dine. Hver dag før du går ut så forteller du gruppa di hva målet ditt denne dagen er, f.eks. ett salg i løpet av dagen, eller fire salg kanskje. Når du har nådd målet ditt kan du gå hjem. Jeg likte det jeg så hos dem, det er bare ikke noe for meg.

Skrevet av IvyVonDark 12:02 Arkivert i England Tagged work Kommentarer (0)

Skjebnens ironi?

Sånn kan det gå når man går på intervjuer til noe man ikke egentlig veit noe om

rain
Se Ivy in the UK på IvyVonDark's reisekart.

Hei igjen!! Beklager treighet! I have neglected my blog the last... month.. Men jeg skal prøve å skjerpe meg. Og med det kommer et nytt blogginnlegg! Etter dette kommer flere om hva jeg har holdt på med siste måneden.

På tirsdag 14.juni sendte jeg ut noen CVer på internett, samma gjorde jeg neste dag. Dagen etterpå, altså onsdagen så fikk jeg telefon fra et firma om at de likte CVen min og ville ha meg inn på intervju. Jeg var litt forbausa over at det ikke tok mer enn en dag før jeg fikk respons. De sendte meg mail med all info og ville ha intervjuet allerede torsdagen. Krishna Worldwide heter firmaet.
Jeg las litt på nettsidene deres og prøvde å finne ut hva det gikk i, men var litt forvirra, så jeg gjorde meg nå bare klar til intervjuet, jeg. De holder til i Bristol, så jeg måtte ut og reise litt.

Når jeg kom dit fikk jeg et glass vann (hvis jeg hadde lyst på, men det hadde jeg jo. Jeg liker vannautomater. Kaldt vann tilgjengelig hele tida. Uansett.. tilbake til det jeg egentlig snakker om...) fikk et glass vann ja, og et skjema å fylle ut. Der var det noen spørsmål om meg og litt om tanker jeg hadde. Det var en del flere folk som satt der og venta, så jeg var ikke den eneste som skulle på intervju. Etter å ha fylt ut skjemaet, venta litt, prata en del med resepsjonisten, drikki en del vann.. så var det min tur til bli intervjua.
Det var som et speed-intervju. Han som holdt det var indisk og hadde en tjukk indisk-engelsk aksent og snakka veldig fort. Virka som at han hadde dårlig tid, for alt gikk veldig fort. Og når jeg svarte på spørsmålene han spurte meg så fikk jeg ikke engang svare ferdig på flere av dem. Men det gikk nå uansett bra til slutt, for plutselig sa han "Congratulations, you are through to the second interview."
Litt fortumlet over at jeg kom videre gikk jeg undrende derfra. Jeg fikk beskjed om å lese om dem på nettsidene, og å møte dagen etter, som da er i dag, fredag, for å delta på et gruppeintervju.
Tankene mine gikk litt i kryss. Jeg hadde nå funnet ut hva de driver med, nemlig "sales and marketing". Stillingen jeg nå prøver å få er altså selger! Jeg er da ikke noen selger! Haha... Jeg har aldri vært særlig glad i selgere, og nå prøver jeg å få jobb som en. Sist jeg prøvde meg på selging gikk det ikke bra i det heletatt, det var på en fotobutikk hvor vi solgte kameraer og greier. Jeg er ikke så veldig teknisk innstilt, og å lære seg forskjellen på ørten antall kameraer? Ikke det enkleste for meg. Og jeg fikk ikke akkurat den beste opplæringen heller.
"Har jeg lyst å jobbe som selger? Klarer jeg å fungere som en selger og å lære meg nok om produktene til at jeg faktisk kan gå ut og selge dem? Er dette noe for meg? Mjaaa... Trur ikke jeg skal bry meg så mye om intervjuet i morra... Det er ikke noe jeg har sånn veldig lyst til.."
Jeg vurderte til og med å ikke dra på intervjuet.

DSC00251.jpg Hestepoliti!

Etter at jeg var ferdig hos Krishna Worldwide (KWW) gikk jeg meg en tur i Bristol (bare andre gangen jeg var der), med endestasjon Primark. Jeg tuslet litt rundt i byen, og kjøpte meg sushi og en DVD til £2. Spiderman 1 til ca 18 kr er ikke dårlig! På Primark kjøpte jeg putetrekk, sokker, tynn strømpebukse, en grillvott og ei skikkelig pute! Puta er ala tempurpute, den bare heter ikke det samme. Foam memory pillow... Den er faktisk ganske god, og den kosta bare £10 (ca 90 kr)! De putene jeg har fra før er noe skikkelig dritt! Kjøpte dem på samma plassen. To puter for £3, hva kan man forvente? Ei pute er som ei halv og de to putene tilsvarer da ei hel pute. So I'm happy with my pursue.

Vel... I løpet av dagen og kvelden kom jeg fram til at jeg skulle gå på intervjuet og at det kunne jo være interessant å prøve seg i den jobben. De gir full opplæring, og jeg har jo da sjansen til å utvikle meg en god del, å lære mange nye ting, lære ting om meg selv, å få mange nye erfaringer. Jeg får sannsynligvis reise litt rundt i denne delen av England også i så fall. De har også åpninger for å reise utenlands, noe som hadde vært kjempekult. Jeg kom fram til, inne i lille hodet mitt, at jeg skulle prøve å få jobben, og jo mer jeg tenkte på det jo mer innstilt blei jeg på at jeg faktisk skulle gå inn for å gjøre mitt beste.

Så i går, fredag 17. juni, dro jeg tilbake til Bristol. Skulle være der til kl.14.30. Jeg klarte jo da selvfølgelig å miste toget fra nærmeste togstasjon (Oldfield Park) med ca. 5 min, for jeg hadde glømt å sjekke togtidene. Jeg trodde også at det gikk tog oftere. Neste tog gikk kl.14.18, og det bruker ca. 15 min. til Bristol. Videre derfra tar det ca. 15-20 min. å gå til kontoret. Det sier seg selv at jeg ikke ville nå det. Ringte kundeservice for buss.... Buss til Bristol gikk om 5 min, og jeg hadde ikke sjans til å rekke opp til busstoppet i tide. De fortalte at det gikk et tog fra sentrum (Bath Spa) kl.14. Jeg hadde da ca. 20 minutter på meg på å komme meg dit. *LØP*
Gjennomsliten ankom jeg stasjonen, kjøpte billetter og løp opp på perrongen. Det stod en av personellet der og han åpna døra for meg (de var allerede lukket og klar for å kjøre), så det var bare på nippet at jeg rakk det. Gjennomblaut av svette... *Puh!*
Jeg ankom så vidt kontoret i tide. Jeg liker ikke å komme for seint (selv om jeg av og til er veldig flink til det).

Etter noe venting gikk vi inn til gruppeintervjuet. Vi var seks personer. Det var mer som en presentasjon av firmaet, egentlig. I begynnelsen introduserte alle seg. Så spurte han spørsmål litt her og der gjennom presentasjonen. Hovedklienten deres er Sky. De selger TV-kanalpakker. De har også mange andre klienter som Vodaphone og American Express.

Etter dette fikk vi et skjema å fylle ut igjen, og så one-on-one intervju igjen. På skjemaet spurte de noen spørsmål om hva han hadde sagt på presentasjonen og hvorfor de skulle velge deg. Mens jeg satt og fylte ut skjemaet, og venta på min tur, tenkte jeg fælt på om dette er noe jeg vil. Ja, det hadde vært spennende og nyttig å få den opplæringen, men jeg må jo prestere også. Jobben er 100% kommisjonsbasert, så for å tjene noe må jeg altså få solgt. Kan jeg klare å lære ting godt nok til å selge og alt det der..? Så jeg bestemte meg egentlig for å si til Jules (han som holdt intervjuet) at jeg ikke var sikker på om jeg ville dette, at jeg var bekymra for hvordan det ville gå med inntekten og at selgerjobb ikke helt passer meg. Men når jeg kom inn der så fikk jeg ikke egentlig sjans til å si noe om det. For det første så blei jeg litt nervøs. Og så begynte han veldig direkte å spørre spørsmål. Hva syns du om presentasjonen? Kan du fortelle hva dette firmaet driver med? Hva inspirer deg til å jobbe her? Hvorfor er du riktig kandidat for oss? Jeg blei litt sånn.. uhm.. eh.. og svarte med oppdelte setninger på spørsmålene.
Plutselig spurte han meg: Are you an artist?
"Uhm, well.. I am a photographer..."
Så sa han at han la merke til hvordan jeg brukte hendene når jeg snakka. Når han sa det så la jeg merke til det selv, jeg brukte faktisk hendene ganske masse. Han sa at kunstnere i de fleste tilfeller bruker hendene og kroppspråk mye når de snakker. Han har holdt veldig mange intervjuer og har sett at de gjør det. Det syns jeg var ganske interessant. Vi snakka litt til og så sa han "Congratulations!" Han ville ansette meg i firmaet! Jeg blei ganske så overraska, det kan man trygt si! Jeg hadde ikke forventa det i det heletatt! Jeg veit ikke hvor mange de ansetter nå, men jeg er tydeligvis en av dem! Så jeg begynner på opplæring på mandag! Den varer i ei uke og de betaler meg £200 for den uka.

DSC00229.jpg I Bristol sentrum

Så dette blir jo spennende! Jeg er fortsatt litt fortumla over hva som skjedde og at jeg nå skal lære å bli selger! Jeg som gikk til dette intervjuet med et utgangspunt i at jeg ikke liker selgere? Ha ha... Skjebnens ironi er hva jeg kaller dèt!

Jeg spurte Jules etter intervjuet hvorfor han valgte meg. Jeg var bare nødt å finne det ut, for jeg syns det var rart :p
Han sa at det han ser etter hos folk når han skal ansette er:
Folk som er entusiastiske og ivrige til å lære, som spør spørsmål og viser interesse (noe du gjør ved å spørre spørsmål) og folk som har godt kroppsspråk. Han sa også at jeg virka trygg/selvsikker når jeg snakka. Jeg kan ikke skjønne hvorfor han syns det, for jeg syns selv jeg framstod veldig usikker. Tydeligvis er jeg ikke så god på å lese meg selv.

Nå som jeg tenker over det så har jeg jo komt over en barriere over noe jeg ikke trodde jeg kunne gjøre tidligere. Når jeg begynte som freelancer hos Strilen (lokalavisa hjemme) så var jeg overbevist om at jeg ikke kunne skrive, men det viste seg at de syns jeg var flink til å skrive, så det gikk seg jo til. Så jeg kan nok klare dette også. Jeg har bestemt meg for at jeg skal jobbe hardt og gjøre mitt beste for å lære dette.
Jeg vil også få kanalpakken Sky gratis, det er jo ganske kult. Sa det til Vic som jeg bor ilag med, hun blei helt rund i øynene! Det vil si at hun likte det veldig, veldig godt! Tror det egentlig koster sånn £40 i mnd eller noe. Kanskje...

Såh... Notatblokk og to passbilder, så er jeg klar til min første opplæringsdag på mandag ;)

DSC00253.jpg A little £1 treat for getting a job ;)

Hvis noen er interessert i å finne ut mer om firmaet jeg har fått jobb hos, så er nettsida demses her:

Shit så mye jeg har skrivi om bare disse dagene, da!! I won't blame you if you didn't bother reading it all! Haha...

Skrevet av IvyVonDark 13:02 Arkivert i England Tagged job interview jobb intervju Kommentarer (0)

I now know what Amsterdam is all about

Litt ferie er bra vettu

Se Ivy in the UK på IvyVonDark's reisekart.

Såh! Jeg har endelig flytta inn på hybelen nå! Det er et hus som var hotell før, og så er gjort om til hybel. Man kan se at det bærer preg av å ha vært et hotell. Vi har ei koselig, passe stor stue, et greit kjøkken, et bad nede og bad og toalett oppe (på hvert sitt rom). Vaskemaskina er fint plassert på kjøkkenet, noe som jeg finner någet underlig. Jeg veit at det ikke er en uvanlig sak, men det er fortsatt en rar sak. Og så har vi gasskomfyr. Det er jeg ikke vant til å bruke i det heletatt, så det må jeg nok bare venne meg til. Jeg lagde min første skikkelige middag på gasskomfyren noen dager etter at jeg var flytta inn (og etter jeg var komt tilbake fra Amsterdam). Det var litt interessant, hehe...

Jeg flytta inn her tirsdag 19.april. Det var rett og slett fantastisk å flytte inn i noe fast, få pakke ut og slå seg til ro! Jeg er ferdig med hostell for ei god stund nå! Det ironiske er at jeg måtte pakke kofferten på nytt allerede samme kvelden som jeg pakka ut, for jeg måtte pakke til Amsterdam! Onsdag dro jeg til London på besøk til Matt, og bli der til avreise grytidlig fredags morgen. Med grytidlig så mener jeg avreise kl.5.45, som betyr at jeg måtte reise enda tidligere fra Matt. Sånn ca rundt kl.4.20.

IMG_4546.jpg IMG_4550.jpg

Four Day Easter Trip to Amsterdam...
Jeg møtte opp på International Students House (ISH) i Great Portland Street. Derfra tok vi buss til Amsterdam.
Dette var fredag 22.april. Turen var arrangert av Bunac og det var ca. 20 deltakere fra Bunac. Det var også omtrent like mange som reiste gjennom noen andre, det var amerikanere som studerer i England. Med bussen fulgte en sjåfør og en guide. De var veldig ålraighte. Guiden var underholdende og artig, jeg likte ham ganske godt.
På vei til Amsterdam stoppa vi i Brussel i Belgia i rundt to timer. Fikk kikka litt rundt og sett litt av byen. Var fint der. Og belgiske vafler... nå veit jeg hva det vil si. Jeg kjøpte en med smelta sjokolade på, men det blei faktisk litt for mye sjokolade.
Etter Brussel dro vi til Amsterdam og rett på kanalcruise. Det var en ca times tur rundt i kanalene som går gjennom byen. Veldig fint. Og fikk meg til å savne hjemme litt. Jeg fikk lyst å dra til Risa og kjøre båt. Etter det var det videre til hostellet (ja jeg veit jeg sa jeg er ferdig med hostell, men nå er jeg på ferie, så da går det greit).

Etter å ha slengt fra seg bagasjen var det guida tur gjennom the Red Light District.
Det var noe for seg selv det! Oj oj oj... Jeg visste ikke mye om Amsterdam på forhånd. Jeg fikk en liten forklaring på noen grunnleggende ting før avreise. Hvis de jeg er med skal til en Coffe shop, så er det nok ikke kaffe de skal ha for å si det sånn. Pass opp for brownies og moon cakes. Og så en forklaring på hva Red Light District er. Jeg klarte ikke helt å se det for meg, men det var uansett noe helt anna.
Det var rett og slett halvnakne damer på utstilling. En hel haug med utstillingsvinduer med damer inni, som bød på seg selv og prøvde å lokke til seg mannfolk. Vel, ikke bare mannfolk, det var ei som flørta med ei jenta på gruppa vår også. et var også sex shops, strippeklubber og sex show over alt...Det var nå uansett veldig interessant å se hele distriktet.

Etter turen i det røde distriktet kunne vi bruke tida på det vi ville. Jeg endte opp med å henge med en liten gjeng; Rachel og Alex fra Australia, Ben fra England, Sarah fra Tyskland og Julie-Ann fra Quebec i Canada (franske delen). De var alle ivrige etter å komme seg til en coffe shop for å teste ut hva Amsterdam har å by på. Var ikke vanskelig å finne et sted. Der hadde de en meny over hvilken narkotika du kunne kjøpe. Det ble enighet om å kjøpe en fempakning med joint (cannabies). Så var det ut på gata på en benk (litt rart å sitte ute på åpen gate sånn som det der) og tenne fyr. Jointen gikk på rundgang mellom alle, men jeg takka fint nei. Jeg holder på prinsippene mine. Jeg blei spurt noen ganger i løpet av turen, men takka fortsatt nei. Ben røykte for første gang, så han klarte ikke å røyke den skikkelig. Noen dager senere klarte han å trekke ned skikkelig for første gang, men det tok ei lita stund.
Når folket var ferdige med jointen så dro vi tilbake til hostellet og gikk til sengs.

IMG_4657.jpg Ben, Rachel, Alex, Julie-Ann og Sarah

Neste dag dro hele gjengen på ekskursjon til Zaanse Schanse, et Nederlandsk museum. "If it is typical of Holland you will find it here. Windmills, Cheese-makers, Clog makers and typical Dutch dress."
De viste hvordan de lager tresko (av den gode gammeldagse sorten), hvordan de lager ost, og det var masse gammeldagse vindmøller der. Veldig fint der, en avslappende dag i fantastisk vær.
Etter dette hang jeg med samma gjengen som dagen før, pluss at Max fra Montreal i Canada også slang seg på. Max er Bunacs representant på turen, en veldig artig fyr (som får betalt for å reise til Amsterdam og drikke øl.. heldiggrisen da!). Vi tråkka rundt i byen litt, dro på et marked (hvor jeg kjøpte den mest awsomme Metallica t-skjorta ever! Og det bare for 5 Euro!), spiste middag, tråkka rundt i Red Light District igjen... Siden det er noe vi sannsynligvis aldri kommer til å gjøre igjen, så endte vi også opp med å gå på et live sex show, noe som var ganske interessant å se.

IMG_4734.jpg Vi er fortsatt i Zaanse Schanse, og det er nydelig vær og jeg spiser saftis ^^
IMG_4671.jpg En gigantisk tresko! Dette er meg og Sarah

Dagen etter hadde vi bare fritid. Da dro Ben, Rachel, Alex og jeg til Anne Franks House. Det var spennende å se, det var huset der Anne Frank bodde under krigen. Etter det dro de andre på Van Gogh museum, men jeg bevandret byen aleine. Godt å bare tråkke rundt for seg selv litt også. Da kan jeg jo gjøre hva jeg vil og bruke så lang tid jeg vil. I like it.

IMG_4766.jpg Meg utafor Anne Frank House
IMG_4750.jpg Vi møtte Tarzan!!

Utpå kvelden samlet guiden og mesteparten av gruppa seg på Brouwerij, en pub i ei vindmølle. Var kjekt, det =) Vi gjorde ikke så mye mer etterpå. Tråkka rundt og sånt egentlig. Atter en gang gjennom Red Light District. Hostellet vårt var i nærheten, så vi endte opp med å tråkke rundt der en del i løpet av turen.

IMG_4822.jpg Turister! *knips, knips, knips! *

Siste dag nå, mandag 25. april. Vi dro fra Amsterdam rundt kl.9 og stoppa i Brugge i Belgia. Der gikk jeg rundt med Max og tre andre som jeg ikke husker navnet på. Tror ene heter Daniel. Off... jeg er fryktelig på navn.. Det var nå uansett veldig koselig. Vi spiste middag (spaghetti bolognese på meg) og så gikk vi etterpå for å kjøpe belgiske vafler. Denne gangen kjøpte jeg vaffel med iskrem. Den var fantastisk! Jeg vil ha meeer! Etter å ha lykkelig fordøyd en veldig god belgisk vaffel gikk vi tilbake på bussen. Det var ingen problemer ved grensepassering, og vi kom oss på ferja tilbake til England. Vi landa i Lewisham rundt.. hmm.. kl.19 tror jeg. Matt møtte meg der og så dro vi til ham. Jeg overnatta der og dro tilbake til Bath dagen etter.

IMG_4838.jpg Belgian waffles! They are soooo good!
IMG_4843.jpg On the ferry back to England

Jeg hadde en artig ferietur, og konklusjonen min om hva Amsterdam "is all about", det er sex, dop og.... sykler!
Jeg glemte jo å nevne det... det er veldig mange sykler i Amsterdam. Veldig.

IMG_4841.jpg I bought the most wicked t-shirt!

Skrevet av IvyVonDark 15:41 Arkivert i England Tagged ferie Kommentarer (0)

Oh no I'm moving! Or.. I moved!

Off we go! Moving to Bath. Ja jeg har visst mye å fortelle ser jeg =)

sunny

So... I finally decided. I'm moving to Bath. Vel.. jeg bestemte meg allerede noen dager etter at Marie hadde reist. Alle spør "why Bath"... Vel... det var veldig vanskelig å bestemme seg for hvor jeg skulle dra. Bath virka som en fin plass, det er ikke langt fra landet og det er ikke en stor by. Emma på kontoret anbefalte byen, hu har bodd der selv noen år. Så da blei det nå bare sånn. Så da var det flytting på gang igjen. Flytte fra de få jeg har blitt godt kjent med til nå.
I løpet av bare halvannen uke i London så har jeg og Matt blitt veldig gode venner, så det var faktisk ganske kjipt å flytte fra London av den grunn. Men det hindra meg ikke. Bath here I come! Eller "came".. for jeg har jo vært her i to uker nå.

DSC00186.jpg Street entertainment...

Flyttingen tok sted 2.april (2011 for de som ikke vet hvilket år vi er i). Jeg hadde kikka litt på google maps, så jeg visste såvidt hvordan byen ser ut og sånn, men ikke mye mer enn det. Så det var å finne hostellet og å sjekke inn. Hostellet er sånn bed and breakfast greier med pub nede og soverom oppe. Soverommet jeg hadde første uka har seks senger og rosa vegger. Og så har det sminkebord med tre speil. Jenterom nemlig. Det var greit å bo der. Etter hvert har jeg flytta litt mellom 12 sengs rom (jenter og gutter og uten speil) og seks sengs. Det er fordi jeg bare booka litt over ei uke i første omgang, i tilfelle jeg fant meg hybel. Men hybel fant jeg ikke, og det var blitt ganske fullt, så jeg måtte bestille litt på begge rommene. Men men... det er mye bedre enn å flytte fra hostell til hostell flere dager på rad. Det testa jeg ut i London nemlig. Tips: book rom tidlig hvis du kan. Spesielt for helgene, for lørdager er ganske så populære.
Notat til meg selv: www.hostelbookers.com er billigere enn www.hostelworld.co.uk

IMG_4484.jpg This is the Hostels bar Belushi's.

Men ja. Akkurat nå sitter jeg i the chillout room. Her har jeg sitti en god del etter hvert. Her er det sofa, Tv, videospiller og VHS kassetter, internett, mikrobølgeovn og vannkoker. Og noen ganger folk også. Og meg. Det hender seg at det blir noen sene kvelder eller tidligere morgener før senga klarer å overbevise meg. (Internett, skype og venner er en farlig kombinasjon). Men det har også skjedd at jeg har lagt meg før midnatt også! Og det skjer ikke en gang ofte i Norge.

Sånn angående hostellet her igjen... Det er helt greit å bo her. Rommene er helt greie, å bo ilag med folk er helt greit. Kjekt å prate med forskjellige folk. Det eneste som er teit med det, er at jeg vil jo bli kjent med folk som bor her, og de jeg blir kjent med på hostellet, de bare reiser videre. Men men... Det er ganske lydt på rommene. Virker som at ordet isolasjon ikke eksisterer her. Baren nede er åpen til ganske seint, så det har vært noen kvelder at jeg har hørt musikken ganske godt, ja. Og dusjene her, de er rett og slett grusomme. Det er sånn trykke-på-knappen-dusj. Og vannet renner i ca 20 sekunder før du må trykke igjen. Man kan ikke stille på varmen og man kan ikke bevege dusjhodet. Og vannet sprer seg ganske mye. Det jeg liker best med hostellet, det er pannekakene! De har nemlig en frokostmeny som er en del billigere for de som bor her. Jeg har spist pannekaker til frokost nesten hver eneste dag siste uka. Mmmmm....

DSC00185.jpg DSC00189.jpg Mmmmm... Does this make you hungry? It sure makes me hungry!

Jeg var nede i baren ene dagen for å bestille meg pannekakefrokost. To pannekaker med syrup og bacon er vanlig porsjon. Ganske billig å ta "go large", bare £3.50, så jeg gjorde det. Kokken så forfjamsa på meg og sa "That's FOUR pancakes and FOUR bacon" og jeg tror faktisk han gjentok seg også. Han trodde tydeligvis ikke det han hørte. Men jeg sa "ja! jeg vil ha det!" Etterpå ba jeg servitrisa som henta det tomme fatet mitt om å si til kokken at "I ate it all and it tasted good!"
MEN! Nok om hostellet og pannekaker og sånt. Eller.. er fare for at det blir nevnt flere ganger. Men det jeg har gjort på her i Bath.. Jeg har ikke vært så mye rundt, egentlig. Har tråkka litt rundt i sentrum og blitt litt kjent her, men ellers har jeg ikke vært på noen av de typiske turiststedene. Jeg har jo god tid, jeg bor jo her. Det har blitt litt mye databruk i det siste, da. Dagen jeg kom hit gikk jeg rett til sengs, for da var jeg skamtrøtt. Dagen etterpå (søndagen) Satt jeg på rommet mesteparten av tiden og bare gjorde ting på dataen. Da hadde jeg ikke vært på nett på min data på lenge, så hadde litt å ta igjen. Hadde ikke nett på forrige hostellet, pluss at jeg var sosial i stedet for å knote på dataen.
Mandagen begynte jeg å gå rundt i sentrum her og levere ut CVer hos forskjellige steder (hadde en bunke på 50 CVer som jeg hadde printa ut). Noen butikker, en del barer og noen resturanter. Gikk inn, spurte etter sjefen og prata med den som ville prate med meg og så gav jeg fra meg CVen min. Det var ikke så mange som virka positive, det var litt demotiverende egentlig. Men det hadde jeg også blitt advart mot, så jeg forventa ikke så mye ut av det. Jeg blei heller mer obs på at det kunne ta litt tid før jeg fant meg en jobb. Jeg fant et jobbsenter hvor de har sånne praktiske selvbetjeningsmaskiner. Det er mange valg om hva du vil, så kan du bare trykke deg fram og så finner du ledige stillinger. All info står der, og er du interessert så er det bare til å trykke print, så kommer en utskrift ut av maskina. Kjempegreie maskiner, vi skulle hatt sånne på NAV!
Tirsdag dro jeg også på jobbsenteret en tur, ellers tråkka jeg rundt og kikka i butikker og sånt.

IMG_4487.jpg This is the Abbey

Onsdag gikk jeg rundt og leverte ut CVer igjen. Hadde levert ut en del til jeg kom til En resturant som heter Woods. Jeg gikk inn der og prata med sjefen. Han las kjapt gjennom CVen og spurte noen kjappe spørsmål, og så sa han bare "kom tilbake kl.15 så kan vi prate litt. Jeg er veldig opptatt nå. Jeg har kanskje noe." Og så forsvant han. Jeg stod igjen der som et lite spørsmålstegn og skjønte ikke så mye. Jeg var ganske overraska over det hele. Jeg kom tilbake kl.15, da hadde han tid til å prate med meg. Han hadde timeboka framfor seg og gikk nesten rett på sak og lurte på når jeg kunne starte prøvetida mi. Jeg endte opp med å få et skift samma kvelden! To prøvedager skulle jeg ha, med mulighet for full stilling hvis de ville ha meg. Jeg kom ut igjen fra resturanten mildt sagt sjokkert. Hehe... jeg forventa ikke at det skulle skje. Og i tillegg så er jobben servitør, noe jeg aldri har gjort før. Kan du se for deg Yvonne som servitør?? Det kan ikke jeg! Jeg har tidligere tenkt "servitør er noe jeg aldri kunne vært... Ikke en jobb jeg klarer." Poff så er jeg servitør! Jeg var litt nervøs i forkant, jeg visste jo ingenting om dette yrket. Og jeg var litt nervøs for å feile katastrofalt. Samtidig tenkte jeg at det er en utfordring og utfordringer må man ha av og til. Hvis ikke det er en jobb for meg så har jeg nå i hvert fall fått erfaringen, og jeg har prøvd. Jeg dro dit med godt mot, med en forsmak av angst ;)

Jeg kom tilbake kl.17.30 for å begynne skiftet mitt. Det gikk faktisk ganske greit. Dattera til sjefen, Gabby lærte meg og viste meg. Jeg fikk prøve meg litt på å servere og forskjellig sånt. Jeg har faktisk allerede glømt hva jeg gjorde på første skiftet. Jeg har en forferdelig hukommelse (det er største grunnen til at jeg mente jeg aldri kunne bli servitør, men jeg kan jo bare skrive ned alt, så det går fint). Skiftet gikk i hvert fall bra. Det var en ganske så bra kveld, og jeg fikk £17.25 i tips (ca 152 kr). Rett i hånda.
Det var en utrolig deilig følelse å få de pengene i hånda. Jeg hadde på det tidspunktet gått rundt i flere uker og brukt og brukt og brukt penger. Tusenvis av kroner har gått ut til hostell, hotell, mat, litt shopping, reise osv. Nå var det faktisk noen som gav meg penger, ikke jeg som gav dem fra meg. Et lite øyeblikk av lykke der. Jeg var ferdig ca kl.23. Neste skift skulle være på lørdag. Da fikk jeg et dobbeltskift. Jobbe fra kl.11-15, ha noen timers pause og så begynne på jobb igjen kl.19.

Dagene mellom gikk med til å tråkke litt rundt i sentrum, kikke i butikker, nyte det fine været, sitte på skype, kjøpe arbeidsklær... Jeg må ha hvit skjorte og svart bukse eller skjørt. Jeg eier jo omtrent ikke hvite klær, så da blei det shopping. Begynte med èi skjorte, så får jeg kjøpe flere hvis jeg skal fortsette å jobbe der.

Lørdagen gikk ganske greit. Jeg fikk litt mer opplæring på formiddagsskiftet og på kveldsskiftet så var det ganske travelt og jeg stod for det meste i baren og polerte glass (vi må polere, eller pusse, alle glassene, sånn at det ikke er vannflekker på dem. Det skal jo se skikkelig ut). Akkurat dette var drittkjedelig. Å stå og pusse på glass i en lang evighet... Har allerede begynt å bygge opp et lite hat-forhold til glass! Ellers så gikk lørdagen veldig fint, og jeg blei satt opp på fire nye skift uka etterpå. Så de er visst fornøy med meg. Det er jo veldig kjekt. Noe som forresten er kjempeteit, er at i England må man skatte av tipsen. Den er ikke skattefri!

IMG_4502.jpg The river

Denne uka her (det er faktisk uke 15 nå. Eller skal man være veldig pirkete så har det bikka over på mandag i uke 16, for klokka er over midnatt. But I don't care!) har jeg vært på noen visninger på hybler. Jeg har sitti en del på nettet og leita etter hybler. Det som var litt demotiverende var at det er mange svindlere i sving. De ber deg om å overføre depositum og husleie FØR du i det heletatt har vært på visning. Det er bare tull alt samen. Jeg fikk tre sånne mailer allerede med en gang. Det demotivert meg litt. Pluss at jeg ikke kjenner området eller har peiling på hvor langt vekke steder er, hva som er vanlig her og sånne ting. De fleste annonsene hadde kun mailadresse, så jeg kunne ikke kontakte dem direkte, mange svarte ikke osv. Som jeg liker å si: jeg er "evig" optimist og hobbypessimist. Så noen ganger var jeg litt sånn demotivert. Det er så mye enklere hjemme, for der kjenner jeg til avstander og hvordan den offentlige transporten er osv. Men men... jeg har i hvert fall vært på noen visninger denne uka. Første stedet var ikke interessant. Den var altfor langt unna, det virka litt skittent der og folka var helt ok. Neste var kjempefin, og huseieren likte jeg veldig godt, men det var altfor dyrt (£400 i mnd), for langt unna og jeg ville bare hatt et soverom der, ikke stue og sånt. Det var hjemme i huset til et eldre ektepar (ja, de bor derselv også), så jeg ville ikke hatt mye frihet til å ha besøk når jeg vil, eller å være sosial i stua, bli kjent med mange folk på den måten.
Tredje visning var midt i sentrum, kjempegrei beliggenhet og stort rom, men ingen kjøkken, bare kjøleskap og komfyr på rommet, ingen stue og ikke vaskemaskin. Jeg har lyst å bo ilag med folk og bli kjent med folk, og jeg har veldig lyst å ha vaskemaskin! Og kjøkken! Men jeg vurderte å ta den.

DSC00194.jpg En diger edderkopp jeg så på vei hjem fra en visning! Den var kjempetøff!

Så i går (lørdag 16.april) var jeg på visning i New Bridge Hill. Der er det da et bittelite rom, fire andre som bor der, ei ganske koselig stue, et åkei kjøkken, en åkei hage og huset ligger i et fint område. Jeg prata en del med to av dem som bor der, og de virker kjempegreie. Det er en sosial gjeng og de liker å ha en fest i ny og ne. Lette å prate med, jeg var der ei god stund. Det var rett og slett folka som fikk meg til å bestemme meg for at der vil jeg flytte inn. (yey!) Det er litt langt til jobb (tar vel ca 30 min å gå, tror jeg), så det var minuset. Jeg ville helst bo slik at jeg kan gå til jobb på under 15 min. Det er ganske enkelt fordi jeg kommer til å slutte seint på natta en del kvelder, og det er ikke nødvendigvis så bra å gå rundt aleine på den tida, og så jobber jeg dobbeltskift noen dager, så da er det greit å ha kort vei hjem de få timene jeg har fri før jeg begynner på jobb igjen. Jeg vil også spare penger på transport. Bussene slutter også å gå i 23-tida, mener jeg. Men jeg har komt fram til at jeg løser problemet med å kjøpe meg en sykkel.

Såh... Jeg flytter endelig ut av hostellet!! Jeg er ganske lei av å bo i en koffert nå! Jeg har bodd på forskjellige hosteller i en måned nå. Jeg kan jo ikke pakke ut skikkeilg eller noe. Det skal bli såååå deilig å få et fast sted å bo! I morra (mandag) skal jeg prate med husverten, signere kontrakt og få nøkkel. Wohoo! Det siste jeg skal gjøre før jeg flytter fra hostellet her... Jeg skal spise pannekaker med bacon til frokost! Nam!

Det er forresten kult å få tilbakemeldinger på hva dere syns om bloggene mine. Jeg er så nysgjerrig nemlig. Hvem er det som faktisk leser dem? Gidder folk lese alt? Er blogginnleggene for lange, interessante, kjedelige, morsomme, rare, koselige, teite, forvirrende, uforståelige, kan-nesten-ikke-vente-til-neste-innlegg-kommer-gøye? Er det bare kjentfolk som leser dem? Er det noen som følger bloggen min fast? Jeg er jo ikke vant til å blogge, ei heller å skrive noe særlig, så jeg er veldig nysgjerrig på hva folk syns og hvem som leser dem.

Har jeg forresten nevnt at de har norsk vann i butikkene her? I England altså. Så det første gang i London. Isklar heter vannet. Det er jo bare kjempegøy! Hehe... Jeg måtte selvfølgelig kjøpe ei flaske når jeg fant dem, selv om de er dyrere :D

0IMG_4529.jpg Dette er meg på vei fra visningen til hybelen jeg skal flytte inn i :D

Skrevet av IvyVonDark 20:15 Arkivert i England Tagged flytting Kommentarer (2)

Siste uke i London!

Sushi!

Se Ivy in the UK på IvyVonDark's reisekart.

Siste uka før Marie skulle dra koste vi oss med å dra til Camden town og å dra på Ripley's Believe It or Not. Ripley's var awsome. Masse gøy å se på. Hvis du ikke vet hva det er så kan du google det. De har i hvert fall masse utrolige ting som har skjedd eller blitt gjort opp gjennom tidene. Som f.eks. mannen med verdens lengste nese, som var 19 cm (!) lang, eller en kalv med åtte bein og to hoder, eller verdens høyeste mann som var ca 270 cm høy. Det var kjempegøy! Ja og så hadde de speillabyrint! Hihi... konge! Jeg og Marie brukte litt tid på å finne utgangen, men ikke så veldig lang. Når vi fant den så var vi skuffa over at vi allerede hadde funnet den. Vi gikk inn en gang til, hehe. Det gikk rimelig kjapt å komme seg ut denne gangen. På tida vi brukte på å finne utgangen to ganger, var det et par som vi kom i prat med som ikke klarte det i det heletatt og måtte gi opp. Hehe... det var litt morsomt...

IMG_4186.jpg IMG_4256.jpg

Etter Ripley's dro vi tilbake til hotellet, gjorde oss klare og så dro vi på Pub Meeting. Det er altså noe som Bunac (fortsatt de jeg reiser gjennom) arrangerer. Det er rett og slett det at vi kan møte opp på en pub som de har bestemt og møte andre som reiser gjennom Bunac. Der blei vi kjent med to gutter (kan kanskje kalle dem menn, men jeg vil ikke). De var i hvert fall veldig allrighte og vi blei sittende halvannen time ilag etter at alle andre fra Bunac hadde gått. Og så innså vi at undergrunnen var stengt innen vi skulle gå, så en av dem, Matt, tilbød seg å følge oss til hotellet. Veldig greit for oss. Etter litt feilgåing, dopause, spørring etter veien, masse latter, tyting og tråkking fant vi endelig hotellet. Da var det bare igjen å pakke (kl.ca 1 om natta) og soooove

Dagen etter dro jeg på kontoret på Job Worshop. Møtte Matt igjen, tøyt litt med ham og så fant vi ut at siden begge to liker sushi så skulle vi ut og spise sushi ilag en dag. Etter dette dro jeg tilbake til Marie. Jeg kjøpte ei lita sjokoladekake til oss som vi satt i en park og koste oss med før jeg fulgte henne til toget (som gikk til flyplassen). Dette var torsdag 24. mars.

Dagen etterpå hadde jeg meg en tur i Regent Park og så besøkte jeg Warren i Chiswick. Det var en nyyyyydelig dag. Varmt og flott. Var som om det var sommer. Dagen etterpå møtte jeg Matt igjen for å spise sushi. Vi endte opp med å tråkke rundt i ca to timer og leite etter et sushisted (som tydeligvis var veldig vanskelig å finne) som ikke var for dyrt. De fleste sushistedene hadde visst gjømt seg veldig godt. Vi endte opp med å spise billig pizza.

Vi hadde også en interessant diskusjon mens vi satt der. For jeg fikk beskjed av både Marie og Warren at dette var en date. Jeg protesterte og sa at det ikke var en date. Selv om en gutt og en jente går ut og spiser ilag betyr det ikke allverden. Det går an å synest at en person er gøy og å ha lyst til å bli mer kjent. Så jeg måtte så klart spørre.. Og jammen meg var fyren enig med meg. Og så sa han "Wait, did you think this was a date??" Hehe... Nei, jeg trodde ikke det.

IMG_4418.jpg IMG_4404.jpg

Resten av tida mi i London tilbragte jeg ved å være en god del på kontoret, henge litt med Warren og litt mer med Matt. Vi var blandt annet på en guida gåtur rundt i London. Jeg og Matt har bare blitt skikkelig gode venner i løpet av veldig kort tid. Kommer veldig godt overens. I løpet av bare ca halvanna uke klarte vi å komme fram til at han skal bli med meg på besøk til Norge i mai. Hehe... Det blir konge! Ankommer Norge 26. mai godt utpå kvelden og reiser 31. mai utpå dagen. Og så skal vi på låvefest hos Marie :D (bursdagsfest).

Og ja, det blei sushi på oss også til slutt. Vi dro på en "non date". Denne gangen fant vi en resturant på forhånd!

Ellers har jeg testa ut litt forskjellige hostell (ja det har blitt en del flytting) og kjøpt og eti masse sushi fra Tesco.

Skrevet av IvyVonDark 15:16 Arkivert i England Tagged london Kommentarer (0)

(Innlegg 13 - 18 av 24) « Side 1 2 [3] 4 »