Fortsatt forsinka oppdatering: resten av uke 1 i London

Masse gøy =)

sunny

Torsdag morgen (17. mars) stod jeg opp litt tidlig og dro til kontoret. Jeg skulle delta på job workshop. Det jeg fant ut når jeg hadde vært der og venta på at det skulle begynne ei stund, var at jeg måtte visst booke plass for å være med, og i tillegg så var det avlyst, for det var ingen eller få som hadde booka. Hm.. sånn kan det gå. Jeg visste jo til og med egentlig at jeg måtte booke. Jaja, jeg var i hvert fall da kjapp med å booke plass til workshop neste torsdag i stedet. Og så fikk jeg hjelp til å skrive coverletter (omtrent det samme som en norsk søknad), så jeg blei ferdig med den også. Jeg søkte til og med på en jobb. Husker ikke helt hvor det var, men det var på en barjobb i en liten village utafor London i hvert fall.

IMG_3598.jpg æææ! the_tube_stations____.jpg

Når jeg var ferdig på kontoret dro jeg tilbake til Marie og så dro vi på Science Museum. Der var det masse å se! Vi kom litt småseint, og det stengte kl.18, så vi blei ikke ferdig der. We will be back!

IMG_3581.jpg glyfser.jpg pillehus.jpg

Etter dette spiste vi i Paddington og så dro vi til Oxford Street (igjen!) for å dra innom HMV. Det er en gigantisk CD og DVD butikk. Jeg kjøpte meg Gremlings 1 &2 (Tihi! Nostalgisk!) og to DVDer med Shaun the Sheap! Jeg bare måtte! Gremlings kosta £6 for begge to, og samma med Shaun the Sheap.

mind_the_gap.jpg IMG_0670.jpg

Jeg skal bare si dere det at IKKE BRUK HØY HÆLER når du skal gå rundt i London! SYKT så vondt jeg hadde i beina etter all gåingen. Og dum som jeg er så gikk jeg rundt med støvletter, for jeg skulle av en eller annen grunn se fin ut med kjole og greier den dagen. Ulurt å være forfengelig på museumsvandringer sier jeg bare!!

Etter vandringen vår slappa vi av litt på rommet og så gikk vi ut. Måtte jo være med på å feire St. Patricks Day. Jeg kledde meg i grønt for, det er dagens farge. Vi var først på et diskotek rett utafor hostellet, så på ISH-bar på hostellet. Der møtte vi en danske som vi måtte snakke engelsk med, for vi forstod ikke hverandre :P Kan vi skylde på høy musikk og uhm... alkohol? Jaja.. vi koste oss i hvert fall (med fortsatt høye hæler og vondt i beina).

Fredag (18.mars) dro vi tilbake til Science Museum for å se resten, så dro vi på Natural History Museum, som ligger rett ved siden av. Veldig spennende, de har masse forskjellig. Store dinosaurskjeletter og utstoppa bjørner.. De har en hel avdeling om dinosaurer, det var mye stilig der. Hele bygget var stilig i seg selv. De hadde også et svææært rom med steiner. Masse steiner! Det tok oss en evighet å gå gjennom. Etter dette spiste vi på The Court igjen, og jeg kjøpte et gigantstort kakestykke til dessert. Chocolate fudge cake heter kaka. Flytende sjokolade både rundt og inni, og med is til. *Sikle* Den var kjempedigg, og så svær at jeg ikke klarte å spise den opp en gang! Og de som kjenner meg vet at jeg pleier å spise opp kaka mi når jeg vil. Den var bare skikkelig mektig. Men akk så god!
Etter min fantastiske kakeopplevelse dro vi tilbake til hostellet og tok en rolig kveld med South Park (filmen altså) =)

IMG_3718.jpg IMG_3748.jpg

Lørdag (19.mars) dro vi til London Tower utpå dagen, tusla rundt der ei stund, så oss litt om. Dro til Camden Town utpå kvelden og så oss om og spiste. Det meste var stengt når vi kom, såh... We will be back!

Søndag (20.mars) Vi sjekka ut av ISH og forflytta oss til et hotell i Kings Kross. Det var ganske enkelt fordi ISH ikke hadde ledig rom flere dager. Etter å ha komt oss til rette på rommet der (som desverre ikke har kjøleskap) dro vi til Hyde Park. Veldig fin park, og fint vær var det. Kan se at det begynner å bli vår og sommer. Vi sosa rundt i Hyde Park ei god stund. Vi fant også et digert tre med greiner som gikk helt ned til bakken. Klart vi måtte gå inn i treet. Og selvfølgelig måtte jeg begynne å klatre i det, det var jo et perfekt klatretre! Kjempegøy! Etter at Marie var ferdig å knipse bilder av meg så fulgte hun etter. Vi var i det treet i nesten tre kvarter. Noe av det gøyeste vi har gjort hele uka :P
På kvelden dro vi på en pub og vi møtte Warren igjen.

Skrevet av IvyVonDark 14:05 Arkivert i England Tagged første_uke Kommentarer (0)

Litt vel forsinka oppdatering

Vår første uke i London :D

Vel... nå er det ganske lenge sia jeg har oppdatert bloggen min! Jeg har visst masse å ta igjen her. Jeg og Marie har hatt masse gøy i London. Vi har gjort på masse forskjellig. For dere som er på facebook så kan dere se at vi har kost oss.

Vel... Tirsdag (15.mars), dagen etter at vi kom til London, sov vi lenge og hang ei god stund på hostellet. Vi bare slappa av og tok livet med ro.

Senere på dagen dro jeg og Marie til Oxford Street. Melissa, en av våre roomies, hadde nemlig tipsa oss om en butikk som heter Primark. De skulle visstnok ha veldig billige klær. Dette viste seg å være ganske så korrekt. En fantastisk butikk! Blei handla en del der, ja. Og vi rakk bare over 1. etasje før de stengte. We will be back!

Seinere på kvelden, når vi kom hjem igjen fra handlerunden vår, blei vi kjent med en som heter Warren som er fra London. Han virka som en artig og grei fyr. Etter å ha prata med ham lenge bestemte oss for å gå ut på by’n ilag. Ettersom at nesten alt rundt omkring stengte kl.23 endte vi opp med å gå på det eneste vi fant som var åpent, som var en homsebar! Det var ikke mange der, men det var ganske morsomt. Warren var ikke høy i hatten i hvert fall. Så det var vår andre kveld i England!

Onsdag morgen (16.mars) måtte vi begge stå opp i fornuftig tid, for vi måtte sjekke ut av rommet vårt. Vi bytta til et tomannsrom i stedet, men måtte vente med innsjekking til seinere på dagen. Marie blei igjen på hostellet, mens jeg dro på kontoret. Jeg dro på infomøte hos BUNAC ilag med Melissa. Etter møtet fikk jeg hjelp til å gjøre ferdig CVen min, så da trengte jeg ikke tenke mer på det.
Rommet var supert. To senger, eget bad med dusj, pluss kjøleskap på rommet. Kjøleskapet var spesielt godt mottatt.

Utpå kvelden tok vi turen tilbake til Oxford Street for å undersøke 2.etasje på den fantastisk billige butikken vi hadde funnet. Sjekk ut bildet!

Alt dette kjøpte jeg for bare £43.60. Pundet ligger på ca 9 kr, så da blir det ca 393 kr for alt dette! Her har jeg blandt anna to svarte tights, fem singleter, to gensere, to topper, strømper, hansker, lue, sokker, truser.... Tights for eksempel kosta bare 3 pund. BILLIG! Kjempegøy! Marie kjøpte seg bl.a. sko..
Etter Primark hang vi med Warren igjen, men da bare i baren på hostellet =)

Skrevet av IvyVonDark 16:29 Arkivert i England Tagged første_uke Kommentarer (0)

I London!

Meg og Marie ^^

Så! Hvordan er London? Det er en del som har lurt på det.
London er flott! Jeg liker London, byen har masse å by på. Det er veldig kjekt at det er mange museer som er gratis her. Det meste er en del billigere enn i Norge. Man kan få god middag til £ 3-4, som er ca 30-40 kr. Kursen ligger på 9,03 akkurat nå.

Vi var litt treige, så vi hadde ikke god tid til å spise frokost, men frokosten på hotellet var bare fantastisk! Jeg har veldig lyst å dra tilbake dit! (Takk Vidar! :D ) De hadde masse frukt, alle mulige typer brød og pålegg, smoothieosv. Jeg kunne blitt der en evighet.

Flyturen og alt gikk veldig fint. Vi kom oss på flyet, vi kom oss av flyet, vi fant fram på flyplassen... Tok ca to timer å fly hit. Det er en time i tidsforskjell, så når klokka er 18 i Norge så er den 17 i England. Så vi reiste med flyet 06.50, så var det framme rundt 07.50
Jeg halta rundt på en og en halv fot, for jeg hadde litt vondt i tåa mi. Så når vi hentakoffertene så fant vi ei tralle, så Marie kjørte rundt på meg og koffertene. Luksus!
vi_skal_flyyyy.jpg I lufta!

venter_p__toget.jpg Venter på toget til Great Portland Street

Vi tok toget til hotellet og sjekka inn. Jeg fikk med to netter på International Students House i prisen jeg har betalt til x-plore, så da lå vi på det rommet jeg hadde fått de to første nettene. Det var et firemannsrom, så vi delte med Melissa og Tracey fra Canada. Veldig koselige jenter. Etter å ha sjekka inn, dro jeg til Bunac-kontoret. Fikk bare en halvtime der, for vi var litt seine, men det gikk greit. Fikk så vidt komt igang med litt ting. Fikk blandt anna søkt om National Insurance Number, noe jeg er nødt å ha når jeg skal bo her. Skal på et slags intervju seinere hvor de får se passet og spør hvorfor jeg er her og sånt. Veit ikke helt, men går sikkert fint.

Etterpå spiste vi en kjempegod middag på The Court. Betalte £3 for middagen og ca £3,60 for dessert med ekstra is. Billig og godt. Desserten var kjempegod. Var ei slags brownies-iskake med krem og vaniljeis ved siden av. Helt supert.

Og så hadde de rosa bad! He he he... haha_rosa_bad.jpg

Etter den gode middagen gikk vi til sykehuset, satt nesten to timer i kø, for så å være inne hos legen i ca fem minutter. Legen var kjempekoselig. Det var mange folk utafor, men han tok seg likevel tid til å prate og ta seg av meg. Ikke sånn som legene pleier å være i Norge. Han fortalte at han hadde vært i Norge og seilt på fjordene, og han elsket landet. Og så sa han at tåa mi ikke er knukket. Og det er jeg glad for! Det var også gratis å gå til legen, betalte ingenting =)
IMG_0645.jpg Granateplebrus! God var den også! Og billig =)

Etter dette var det å dra til hostellet og glede seg til en ny dag i London!

Skrevet av IvyVonDark 03:53 Arkivert i England Tagged første_uke Kommentarer (0)

Æææ! Avreise!

Vi reiser til England!

snow 1 °C

...Kommer til å skrive dette blogginnlegget skikkelig seinere....

I dag har det vært pakking, pakking, pakking. Jeg er litt treig med å pakke, kan man si. Pakka en del i går også. Det vil si at jeg fant fram klær og ting jeg skulle ha med meg.
I dag har jeg putta i kofferten. Jeg har en alt for liten koffert! Jeg og mamma har sitti og vakumpakka mange av klærne mine for å få plass i kofferten. Jeg har bare en trillekoffert som ikke er så stor. Skulle hatt en trillebag. Kofferten er ganske så sprengt. Tar også en liten trillekoffert som håndbagasje, der har jeg PC, kamera osv. Det er veldig bra at Marie er med meg, ellers hadde jeg hatt et problem. Det var litt krise, men så kunne hu ta litt for meg i kofferten sin.

Men bla bla bla om kofferter og greier. Jeg har hatt ei super siste uke her hjemme. Erlend som bor i Trondheim og som jeg ser veldig sjeldent kom til Bergen og har vært her nesten ei uke. Jeg har vært i by'n tre dager og spilt masserollespill, det var kjempeartig! Scar, Bjørn Borg og Daner var et godt team :D
Erlend var med meg til Risa, og Marie og Maria blei også med. Fredag lagde Gunnhild (søs) taco til meg, og is og bær til dessert. Mmmm.... Lørdag lagde mamma pizza og karamellpudding til dessert og så dro jeg bort til Tommy på kvelden og så film. Det var veldig koselig og en fin siste kveld hjemme.

I dag har det vært pakking, og så dro jeg og Marie til Flesland på utpå kvelden. Faren hennes har nemlig spanta hotell på flyplassen på oss! Han er bare kjempesnill! Det er awsome! Mamma var veldig glad for det også, for hu slipper å stå opp kl.04 for å kjøre oss. Hotellrommet er kjempefint. For meg er dette luksus. Og så er det delvis gjennomsiktige vegger i dusjen, så vi kan spionere på hverandre i dusjen. Underholdende :P

Jeg klarte å smelle foten min skikkelig hardt i kofferten, så nå halter jeg rundt med vondt i tærne. Jeg lurer faktisk på om jeg har klart å forstue eller knekke ene tåa, noe jeg virkelig ikke håper! That sucks! Så akkurat det gir en dårlig start på reisen, men ellers enn det så har vi en veldig fin start med flott hotell og greier.

Nå er det natta, skal stå opp om tre timer (aj). Er ikke trøtt, merkelig nok, men må nok prøve å sove.

Og Erlend, hvis du leser dette:
BALLS to you! :D

Skrevet av IvyVonDark 16:48 Arkivert i Norge Tagged før_avreise Kommentarer (0)

Hva jeg egentlig skal

snow

Det er ikke alle som helt har fått med seg hva jeg skal, så jeg kan jo forklare det.

Jeg skal som kjent flytte til England.
Jeg skal finne meg en jobb og bo der, i utgangspunktet i et år. Hvis jeg ikke får jobb og ting ikke går bra så må jeg så klart reise hjem tidligere. Jeg har ikke fått jobb ennå, jeg satser på å søke etter jobb og skaffe meg jobb når jeg kommer dit. I første omgang reiser jeg til London, for det er der Bunac-kontoret ligger.

Jeg reiser altså gjennom en organisasjon, jeg reiser ikke helt på egenhånd. I Norge heter de x-plore. De samarbeider med Bunac, som ligger i London. Gjennom dem får jeg hjelp til alt jeg skulle trenge hjelp til. De hjelper meg å skaffe et national insurance number, britisk simkort til mobilen, bankkonto og ellers det jeg trenger. De har masse lister over hvor jeg kan søke på jobber og hjelper meg med det. Jeg må søke selv, da. De kan også hjelpe meg med å finne et sted å bo.

Jeg har ikke lyst å jobbe i London. Jeg har lyst å bo et litt mindre sted, jeg er ikke glad i å bo i by'n. For meg var det nok med å bo i Bergen et år, liksom.. da er jo i hvert fall ikke London det mest ideelle. Det er en stoooor by...

Jeg har selvfølgelig lyst å finne meg en fotojobb, men det er vanskelig. Jeg prøver først og fremst bare å få en jobb, så kan jeg se om jeg klarer å få en fotojobb etter hvert. Jeg har lyst å få meg en bar-jobb i begynnelsen, tror det kunne vært kjekt.

Så jeg har ikke fått jobb ennå og jeg vet ikke hvor jeg skal bo. Men jeg har spart opp en del penger til å klare meg ei god stund. Så jeg får håpe jeg får jobb lenge før jeg går tom for penger.

Ja, tror det var det. Spør hvis du lurer på noe mer =)

Skrevet av IvyVonDark 15:45 Arkivert i Norge Tagged før_avreise Kommentarer (2)

Før avreise

Bare ei uke igjen nå....

snow

Altså... Nå er det altså bare ei uke igjen til jeg flytter fra landet! Det er litt surrealistisk. Jeg føler ikke at jeg skal flytte om ei uke. Men jeg skal visst det!

Avsjedsfest hadde vi hos Sindre og Maja forrige helg. Det var knallkjekt, og mange av folkene mine kom. Det er jeg veldig glad for. Og jeg syns det var veldig flott at Sindre og Maja ville kjøre igang en avsjedsfest for meg ^^

Jeg har ikke begynt å pakke enda, jeg er ikke ferdig med CVen og jeg har enda litt mer å fikse før jeg er klar. Ja... jeg er litt treig. Men det blir bra! Og så skjer det litt denne uka, jeg må jo være med folk før jeg drar. Erlend kom nettopp fra Trondheim og er her til fredag, han må jeg jo være masse med! Jeg ser ham jo tross alt bare en til to ganger i året stort sett. Og en liten jentekveld skal på plass en av dagene. Og så skal jeg lage karamellpudding før jeg drar.
I kveld har jeg bakt masse muffins, for i morra skal jeg inn til Strilen og levere nøkkelen og si hadet til dem. Tenkte å overraske gjengen med muffins i lunsjen, da blir de nok glade =) Jeg har jo blitt glad i dem etter å ha jobba der ei stund. Etter det må jeg inn til skattekontoret og levere noe angående skatt og sånt når jeg bor utenlands, så drar jeg til by'n og møter Erlend. Blir rollespilling på kvelden, gleder meg :D

Og Marie blir med til England! I to uker! Det kan ikke bli annet enn awsome! Hun tar seg en velfortjent ferie fra jobben. Vi drar i første omgang til London, så ser vi hvor vi ender opp. Flyet går kl.06.50 mandag 14.mars. Blir tidlig opp med andre ord. Men vi får hele dagen på oss i London, det er jo mye bedre enn å komme på kvelden.

Jeg har oppretta denne bloggen sånn at de hjemme kan få følge litt med på hva jeg driver med og sånt. Så det er bare å følge med. Jeg skal prøve å oppdatere jevnlig. Kjenner jeg meg selv rett så blir det ikke så veldig jevnlig, men det skal i hvert fall bli oppdateringer!

Ja dette blir spennende. Gleder meg!

Iiiiiih!!

Skrevet av IvyVonDark 14:32 Arkivert i Norge Tagged avreise før Kommentarer (0)